Komercjalizacja sztuki z reguły ma negatywne konotacje wśród społeczeństwa. Dzieje się tak, ponieważ reklama uznawana jest za produkt, który ma w wielkim skrócie jedynie zachęcać do zakupu. Sztuka, to jest dzieła artystyczne pełnią natomiast bardziej cenione funkcje, np. edukacyjną czy też estetyczną. Na szczęście stawianie ogromnej ściany pomiędzy marketingiem a sztuką już dawno wyszło z praktyki. Te dwie dziedziny niegdyś uważane za swoich wrogów, dziś mogą okazać się wielkimi sojusznikami w drodze do wspólnego sukcesu. Sztuka ma ogromne znaczenie dla marketingu. Dzieła artystyczne kojarzone są z czymś wysublimowanym, niekiedy elitarnym, czymś wyjątkowym i prestiżowym. Użycie zatem sztuki do kampanii reklamowej może okazać się owocnym połączeniem. Ludzie lubią to co jest piękne i estetyczne. Dobrze zaprojektowana strona, przyjemna i schludna grafika, przejrzysta i klarowna treść, a przy tym pewna zabawa, gra, zagadka, czy też tajemnica kryjąca się w nawiązaniu do pewnego dzieła lub zagadnienia artystycznego, stanowi w dzisiejszych czasach całkiem udany przepis na reklamę. Warto jednak pamiętać, że użycie sztuki w celach marketingowych powinno być przemyślane, w przeciwnym razie działanie to może okazać się niesmaczne i kiczowate.

Billboardy